Wednesday, August 28, 2013

Movie Pick of The Week (20) #KIL


Raya tahun ini saya beraya di Kuala Lumpur bersama-sama dengan keluarga sebelah abah. Selepas penat memandu selama beberapa jam, saya baring dihadapan TV. Kemudian pakcik saya pun tanya “Khairul dah tengok cerita KIL?” saya yang kepenatan hanya menjawab “belum, takpela boleh juga nak tengok.”

Pada babak pembukaan sahaja, filem KIL ini sudah menarik minat saya dan membuatkan untuk duduk di atas sofa. Saya terus menonton filem itu daripada pukul 12 tengah malam sehingga hampir ke pukul 2 pagi. Jalan ceritanya sangat menarik, walaupun pelakon-pelakon utamanya masih baru tetapi lakonan mereka sangat mantap. Yang paling saya suka adalah dialog dalam filem tersebut yang sangat bersahaja dan ia mengingatkan saya pada filem-filem arahan arwah Yasmin Ahmad. Pada saya Nik Amir Mustapha telah melakukan satu kerja yang sangat baik untuk kali pertama. Saya akan terus memberi sokongan dan menanti filem arahannya yang akan datang. Pastikan ada menonton filem lakonan Redza Minhat dan Cristina Suzanne jika berkesempatan, dapatkan DVD yang original memang berbaloi.

A.Khairul

No comments: